CCV Blog

Omnichannel shopping
CCV nieuws

Ken je ze nog? De mensen die uitsluitend in fysieke winkels een keuze maken en daar cash voor betalen? Deze groep krimpt snel. Razendsnel. Nieuwe technologie en communicatiemogelijkheden hebben het klantgedrag voor altijd veranderd. Een nieuwe generatie van klanten – de ‘nieuwe consument’ – kiest nu nog vooral voor ‘multichannel shoppen’. In de nabije toekomst steeds meer voor ‘omnichannel’. We laten je graag kennismaken met deze nieuwe consument.

Vrouw verwelkomt klant in winkel
CCV nieuws

Hoe leuk ze ook zijn, de feestdagen zijn voor uw klanten best hectisch. Met een goed retourbeleid en een vriendelijke service maakt u het uw klanten een stuk makkelijker. Plus: u verhoogt uw omzet. Want consumenten kiezen sneller voor een aankoop als retourneren eenvoudig is.
Lees verder: meer omzet met een goed retourbeleid

Bakker in winkel
CCV nieuws

Met contactloos betalen maakt u betalen sneller en makkelijker. Een uitkomst – zeker tijdens de feestdagen, waarin een grote stroom aan mensen veel kleine aankopen doet. Zoals schoen- en boomcadeautjes. Of een glas glühwein tussen het shoppen door. Lees hoe u met contactloos betalen de feestvreugde verhoogt.

Contactloos betalen op CCV betaalautomaat
CCV news

Na de 28 dagen van februari is het totaal aantal pinbetalingen uitgekomen op 277,4 miljoen. Een stijging van ongeveer 20 miljoen pinbetalingen ten opzichte van februari 2016. De supermarkt is nog steeds de plek waar wij Nederlanders het vaakst pinnen (38,2%). De detailhandel volgde in februari met 21,4%.

Uit eten voor het goede doel bij Happietaria
CCV nieuws

Voor jongeren, door jongeren. Dat vindt de Utrechtse Laura Boessenkool (23) zo bijzonder aan ‘haar’ Happietaria Utrecht. Net als in andere steden is er ook in Utrecht dit jaar weer een tijdelijk pop-up restaurant te vinden. Met een managementteam van 7 studenten sturen Laura en haar collega’s 400 vrijwilligers aan.

Nienke Versluis tijdens opening van haar cupcakewinkel
CCV nieuws

CCV is uw partner in business voor zowel uw fysieke winkel als online winkel. Veel ondernemers combineren inmiddels een online en offline zaak. Wij brengen deze klanten graag in beeld, groot of klein, bekend of onbekend. Lees vandaag het verhaal van Nienke Versluis, 23 jaar en eigenaresse van Nienke’s.

Big Retail 2017 in New York City
CCV nieuws

Big Retail in New York is al 106 jaar een van de grootste retail- en technologie beurzen ter wereld. Van 15 tot en met 17 januari 2017 was het weer zo ver. 500 exposanten en ruim 35.000 bezoekers trokken naar het Jacob K. Javits Convention Center in New York. Een van de 35.000 bezoekers was Paul Kerkhof, Business Development Manager bij CCV. Bekijk zijn vlog en krijg een impressie van dag 1 van Big Retail 2017.

CCV weer aanwezig op Horecava
CCV nieuws

CCV is volgende week weer aanwezig op de Horecava. Deze vindt van 9 tot en met 12 januari 2017 plaats in de Amsterdam RAI! U vindt ons in Hal 1 op stand 01.405. De Horecava is het inspirerende en innovatieve platform voor professionals in de foodservice industrie.

Consumenten in de winkelstraat
CCV nieuws

De (binnen)stad barst van de data. Maar die data blijven opmerkelijk genoeg nog veelal ongebruikt door steden. Opmerkelijk omdat juist die data een bijdrage kunnen leveren aan het vitaliseren van de dynamiek in onze (binnen)steden. Bijvoorbeeld via een beter afgestemd aanbod van belevingen op het gebied van shoppen, horeca en cultuur.

Eerste transactie Dit is PAS Arnhem
CCV nieuws

CCV, Platform Binnenstad Arnhem (PBA) en de gemeente Arnhem hebben de handen ineen geslagen voor de ontwikkeling van een cadeaukaart voor Arnhem 'Dit is PAS Arnhem'. Met Dit is PAS Arnhem willen de initiatiefnemers lokale ondernemers ondersteunen, de winkelervaring in de Arnhemse binnenstad verbeteren en meer bezoekers naar de stad trekken.

Nieuwe commercial over contactloos betalen
Nieuws uit de markt

Steeds meer Nederlanders gebruiken hun pinpas om contactloos te betalen. Het aantal contactloze betalingen aan de kassa, met betaalpas en mobiele telefoon, stijgt in 2016 met gemiddeld 10 procent per maand. In september werden 65 miljoen contactloze betalingen gedaan. Dat komt neer op meer dan één op iedere vijf pinbetalingen. In totaal zijn er in Nederland inmiddels meer dan een half miljard contactloze betalingen gedaan.

Meer pinnen bij de winkeliers
CCV nieuws

De vakantieperiode is traditiegetrouw een rustigere periode voor het elektronisch betalingsverkeer in Nederland. Veel consumenten genieten van de Zuid Europese zon en zijn daarom minder in de Nederlandse winkelstraten te vinden. Het totaal aantal pinbetalingen in juli 2016 is uitgekomen op 304,2 miljoen. Daarmee ligt het aantal pinbetalingen iets lager dan in juni 2016, maar is de daling minder dan afgelopen jaren.

Whitepaper
CCV nieuws

Het aantal consumenten in de winkelstraten loopt terug en faillissementen van grote winkelketens zijn aan de orde van de dag. Steeds meer ondernemers zien in dat samenwerking met andere ondernemers noodzakelijk is om succesvol te zijn én te blijven. Een mooi voorbeeld van samenwerking tussen ondernemers is het community concept ‘Shop & The City’ in Sint-Truiden.

Extra drukte in winkelstraten
Opinie

Niets is meer deprimerend dan door een doorsnee Nederlandse stad te lopen waar het ene na het andere winkelpand leeg staat. Ondernemen binnen de retail is een absolute uitdaging geworden. CCV heeft zich tot doel gesteld om haar kennis en ervaring in te zetten om klanten te helpen in de keuzes die gemaakt moeten worden. Dit kan zijn op het gebied van winkelautomatisering maar ook door het uitvoeren van onderzoek.

eCommerce
CCV nieuws

Als u start met een webshop, moet u aan veel dingen denken. Hoe laat ik mijn klanten online betalen? Hoe zorg ik dat ik online vindbaar ben? Aan welke regels moet mijn webshop voldoen? Bij CCV Shop geven wij gratis cursussen om u te helpen bij het opzetten van een webshop. In dit artikel deelt Elke Agten, één van de trainers van CCV Shop, zes tips voor startende webshopeigenaren.

Mobiel betalen
Nieuws uit de markt

Het betalingsverkeer heeft de afgelopen jaren een gedaantewisseling ondergaan. Van contanten via cheques naar betalen met de pinpas, al dan niet contactloos. De volgende stap is er ook al: betalen met je smartphone, wat uiteindelijk moet leiden tot een volledig digitale portemonnee. Hoe ver zijn de banken hiermee en wil de consument dit wel?

Big Retail 2016
Opinie

En groot was hij wederom, de Big Retail Show 2016 in New York. In amper vier dagen tijd werden zo’n 35.000 retailers en toeleveranciers getrakteerd op alle nieuwste trends op het gebied van winkelautomatisering. Reden genoeg voor CCV om vanuit Business Development oogpunt aanwezig te zijn op dit event.