PSP: onderdeel van een volwaardige omnichannel betaaloplossing

CCV nieuws

Het aantal online betalingen in Nederland blijft toenemen. Zo groeiden in 2017 de online consumentenbestedingen met 13% ten opzichte van 2016. Om consumenten snel en veilig te laten afrekenen heeft u een Payment Service Provider (PSP) nodig. Maar waar moet u op letten, hoe kunt u het online betaalproces optimaliseren en hoe kan CCV u hierbij helpen? Anke Vandenbussche, Strategic Productmanager Online Payments bij CCV, schept duidelijkheid.

 

Rol van een PSP

‘Consumenten verwachten steeds meer overal te kunnen betalen met de voorkeursbetaalmethode, of het nu gaat om een aankoop via het internet, het mobiele kanaal of de fysieke winkel. 'Wanneer u de betaalmethoden niet op orde heeft kost het u simpelweg conversie.’ Anke adviseert om per land te kijken wat daar de meest populaire betaalmethoden zijn: ‘Zo is bijvoorbeeld in Nederland iDEAL niet meer weg te denken terwijl bij onze Zuiderburen vooral betaald wordt met Bancontact. In Spanje is de creditcard favoriet en in Duitsland hebben consumenten, naast de creditcard, ook een voorkeur voor achteraf betalen. Voor een optimaal betaalproces is het dus van belang om hierin de juiste keuzes te maken’.

Waarin verschilt CCV Pay met de andere PSP’s op de markt?

‘CCV Pay is een collecterende PSP wat betekent dat u maar één contract hoeft af te sluiten voor de online transactieverwerking en daarmee toegang heeft tot verschillende betaalmogelijkheden. Geen onnodige tussenpartijen waarbij u niet weet waarvoor u betaalt. Een praktijkvoorbeeld: wanneer een consument voor € 100,- iets bij u koopt, krijgt u € 100,- op uw bankrekening bijgeschreven. De transactiekosten factureren we achteraf, waardoor u inzicht heeft in wat uw omzet en kosten zijn’, vertelt Anke.

‘Wanneer een consument online iets koopt en retourneert in een fysieke winkel hoeft er niet geschakeld te worden tussen verschillende betaalsystemen. Met de verwerking van online en offline transacties bieden wij een omnichannel betaaloplossing.’

Klantbeleving is ook een belangrijke factor in het betaalproces, geeft Anke aan: ‘Om vertrouwen te wekken bij consumenten richten wij de checkout pagina zodanig in dat deze aansluit bij uw webshop. Consumenten zullen het dus niet merken dat CCV de betalingsverwerker is’.

'Tenslotte leveren wij uiteraard ook maatwerk. Wij hebben voor Schiphol en Q-Park de ‘Token Vault’ oplossing ontwikkeld. In deze tool komen verschillende omgevingen samen: online reserveren, (recurring) betalingen en offline identificatie. Dit gaan we ook voor de kleinere ondernemers beschikbaar stellen. Daarnaast ontwikkelen we op-maat-gemaakte rapportages die on- en offline transacties samen brengen. Dit geeft u een compleet inzicht in uw transactiedata.’

Voorbereid op de toekomst

‘Om in te spelen op de veranderende eisen en wensen van consumenten zijn wij met CCV Pay volop bezig met de ontwikkeling van allerlei nieuwe technieken.

Eén van onze nieuwe features richt zich op volledige ontzorging op het gebied van verschillende betaalstromen. Wanneer u meerdere vestigingen heeft dan kunnen wij direct met de verstiging zelf schakelen. Wij verwerken de betalingen en keren direct uit naar de betreffende vestiging, zonder dat wij daar extra kosten voor rekenen. Verder zijn wij bezig met een oplossing voor gesplitste uitbetalingen aan verschillende leveranciers in het geval van samengestelde winkelmandjes.

Ook richten we ons met CCV Pay op nieuwe betrouwbare betaalmethoden zoals Payconiq. Met de Payconiq app kan betaald worden door met een smartphone een QR-code te scannen, zowel in winkels als online.’

De integratie van online en offline gaat steeds verder. CCV is zich daar volledig van bewust: ‘Wij hebben de techniek, software en hardware in huis om onze klanten nog beter van dienst te zijn’, aldus Anke.

Meer weten?

Wilt u weten hoe wij u kunnen helpen bij het optimaliseren van uw online betalingen? Neem dan contact op met uw accountmanager.

 

Accepteer de Social Media cookies op deze website om te kunnen delen. Deel dit bericht