Verstevig de band met uw klanten, gebruik social media!

CCV nieuws
Vrouw bekijkt social media op haar laptop

Social media afstandelijk? Zeker niet! Juist tijdens de #feestdagen kunt u hier uw relatie met uw klanten verwarmen en de band versterken. Laat uw onderneming op social media eens van een andere kant zien.

Klantenbinding doet u al volop in uw winkel of horecaonderneming. Een warme glimlach, persoonlijke service, even een knipoog. Social media geeft u de mogelijkheid om dat warme gevoel ook buiten de deur van uw zaak vast te houden. 

Persoonlijk inkijkje in uw zaak

Laat uw mensen met de camera een kijkje achter de schermen geven. Maak bijvoorbeeld een korte vlog of video over hoe u uw etalage feestelijk inricht. Of als u met uw team brainstormt over het menu tijdens de feestdagen. Twee vliegen in één klap: uw klanten voelen zich meer betrokken bij uw zaak, omdat u persoonlijke verhalen toont. En uw klanten zien meteen uw mooie producten of de lekkere gerechten waar u aan werkt. Overigens hoeft dat niet met een video: ook foto’s doen het goed, op Instagram bijvoorbeeld.

Verenig het nuttige met het aangename

Bent u wel of niet open met de feestdagen? Dat soort nuttige informatie kunt u via social media extra feestelijk inkleden. Vertel ook eens over een goed doel waar uw zaak zich speciaal in deze periode voor inzet. Deel een foto van vers binnengekomen ingrediënten of producten, en kijk er zelf alvast verlekkerd bij. Overigens kunt u ook vragen of uw mensen bij toerbeurt uw social media kanaal willen voorzien van inhoud. 

Wees extra bereikbaar

Uw klanten hebben het druk, deze feestdagen. U ook. Social media is een uitstekende manier om snel met elkaar te communiceren. Post updates of inzichten vaker: een tweet is maximaal een kwartier zichtbaar in de timeline van uw klanten, daarna zakt ‘ie snel naar beneden. En reageer op (constructieve) vragen van uw volgers. Dé kans om uw sympathieke kant aan uw hele klantenbestand te tonen.

Zo zet u social media in

  • Twitter: voor korte grapjes, rake inzichten, mooie tegelwijsheden of handige updates (nu ook in 280 tekens!)
  • Instagram: mooie plaatjes van producten of gerechten, grappige kiekjes door collega’s – vergeet de #hashtags niet voor uw vindbaarheid
  • Facebook: wat langere updates, met foto’s van nieuw binnengekomen producten of ingrediënten, liefst met collega’s en commentaar erbij
  • Snapchat: voor de jongste doelgroep, dankzij de rijke keuze aan fotofilters (met speelse poezenoortjes of kerstmutsen)
Accepteer de Social Media cookies op deze website om te kunnen delen. Deel dit bericht